یک آژانس بازاریابیمجموعهای شبیه به آژانس تبلیغاتاست که در آن به شرکتهای مختلف کمک میشود تا تبلیغات خود را منتشر کنند. البته بازاریابی فراتر از تبلیغات و پروموشنهاست. زمانی که قصد راه اندازی یک آژانس بازاریابی دارید، باید به نکات کلیدی بازاریابیشامل توسعه محصول، قیمت گذاریو راهنمایی قرار گیری این محصولات در فروشگاههای مختلف فکر کنید.
نکات راه اندازی آژانس بازاریابی
- هر کدام از بخشهای آژانستان را درگیر یکی از Pهای بازاریابی ( آمیخته بازاریابیشامل قیمت، محصول، مکان و پروموت) برای مشتری بکنید. همچنین بخشهای جداگانهای برای قیمت گذاری، پخش، توسعه محصول و تبلیغات داشته باشید.
- افراد با استعدادی را برای مدیریت بخشهای مختلف آژانس بازاریابی به عنوان مدیر پروژه یا مدیر واحد استخدام کنید. به صورت هفتگی برنامه ریزی کنید و آنها را ملاقات کنید تا تمامیبروزرسانیهای لازم انجام شود. افراد واحدهای مختلف را درگیر یادگیری درباره موضوعات مهم مانند تحقیقات بازار، بودجه بندیپروژه و مدیریت پروژه کنید.
- ارتباطات سیال را بین واحدهای مختلف بازاریابی تسهیل کنید. شاید شما مشتریانی داشته باشید که فقط به دنبال تبلیغات یا پخش آن هستند در حالی که مشتریان دیگر تمام موارد خدمات بازاریابی را میخواهند. مدیران واحدهای مختلف باید برای کمک به این مشتریان با هم همکاری کنند.
- یک برنامه بازاریابی استاندارد و طبقه بندی شده برای کارمندانتان آماده کنید تا بتوانند از آن برای شروع پروژههای جدیداستفاده کنند. مارکتینگ پلنشامل منابع و نیازمندیهای یک پروژه است که اگر به درستی آماده شود تاثیر مثبت زیادی در ادامه فعالیت خواهد داشت.
- آژانس بازاریابی خودتان را به عنوان اولین مشتریدر نظر بگیرید. یک برند قدرتمند که توسط همه شناخته میشود بسازید. با یک برنامه بازاریابی هدفمند که تمام موارد مختلف از جمله لوگو، رنگ سازمانی، شعار و مسیر راه در آن باشد میتوانید به این هدف برسید. شرکتتان را در صنعت بازاریابی و تبلیغات معرفی کنید. از همین مدل به صورت بهینه تر برای مشتریان آینده خود استفاده کنید.
- یک روش مداوم برای شروع و تکمیل نیازمندیهای مشتری ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر آژانس بازاریابی آنلاین دارید ، روند جمع آوری اطلاعات از مشتری بصورت آنلاین یا از طریق تلفن است. همچنین پروپوزال را از طریق ایمیل ارسال و به روز رسانی کنید. اگر شما یک آژانس کمیقدیمیتر هستید، پروپوزال را به صورت کاغذی برای مشتری بفرستید و در این موارد مشتری بیشتر علاقه مند است تا به صورت حضوری درمورد نیازمندیهای خود صحبت کند.
- تمامیهزینههایی که برای ارائه خدمات انجام میدهید را کنترل کنید. در صورتی که با شرکتهای دیگر کار میکنید، حتماً فاکتور آنها را دریافت کنید. یک حسابدار استخدام کنید تا تمامیاین موارد را برای شما مدیریت کند. در نهایت با این کار متوجه میزان هزینههای انجام شده برای پروژه تان میشوید.
منبع: آژانس بازاریابی ( http://www.servicemarketing3d.com/)